Home Sport • Efektywny trening jest wszechstronny

Efektywny trening jest wszechstronny

 - 

Wśród ćwiczących amatorsko spotkać można zarówno osoby wierne jednej dyscyplinie, jak również te angażujące się w różne formy ruchu. Trenerzy i lekarze zwracają uwagę, że najlepiej jest dopasowywać rodzaj ćwiczeń do osobowości jednostki oraz z uwzględnieniem jej zainteresowań. Ostatecznie trening nie powinien być wyłącznie obowiązkiem, ale dobrze jeżeli przy okazji przynosi trochę radości. Wszystkim aktywnym warto przypominać, że w odnoszeniu realnych rezultatów istotne są dwie kwestie. Po pierwsze trening powinien być możliwie zróżnicowany, a po drugie przynajmniej raz na kilka miesięcy warto wprowadzać pewne modyfikacje do swojego programu ćwiczeń.

Bez nudy na treningu

Do najpopularniejszych rodzajów ćwiczeń współcześnie należą:

  • ćwiczenia siłowe,
  • ćwiczenia aerobowe,
  • ćwiczenia rozciągające.

Wiele osób skupia się na poszczególnych z nich, w zależności od tego, jaki przyświeca im cel. Jednak w praktyce najlepiej łączyć wszystkie trzy rodzaje, ponieważ w ten sposób poprawia się ogólną kondycję, ale też pracuje nad siłą, wytrzymałością oraz elastycznością. W tym kontekście polecić można między innymi trening przy użyciu kettlebell. Takie obciążenie wprowadza sporo urozmaicenia, ale także podnosi poziom trudności poszczególnych ruchów. Niektóre programy skupiają się na rozwijaniu siły, inne bardziej przypominają aerobik. Jednak z pomocą kettlebell odnosi się o wiele lepsze sukcesy, bez względu na to, jakie cele mają trenujący. A kiedy poszczególne zadania zostaną opanowane i zdążą się znudzić, zawsze można wprowadzić dodatkowe modyfikacje.

Trening, który się zmienia

Trening może i powinien się zmieniać, ponieważ tylko wówczas pozostaje wyzwaniem. Poza tym inne ruchy oraz odmienny program sprawiają, że ćwiczący znowu mogą się czegoś nauczyć. Do pracy angażowane są nowe mięśnie, przez co dodatkowo poprawia się kondycja oraz wysmukla sylwetka. Można ćwiczyć w obrębie jednej dyscypliny, przykładowo wciąż stosować kettlebel, ale wykonywać z jego udziałem inne ruchy. Pewnym rozwiązaniem pozostaje też wprowadzenie do codzienności zupełnie innej aktywności. Zawodowi trenerzy podkreślają, ze mimo bardzo dobrej kondycji także im zdarza się mieć zakwasy. Wystarczy do treningu włączyć jakieś nowe ćwiczenie i ból gotowy. To jednak nic złego, wręcz przeciwnie taka różnorodność pozwala się rozwijać. I jak już wielokrotnie wspominano, odnosić lepsze rezultaty. Ciało podobnie jak ludzka psychika nie przepada za nudą, warto zatem stawiać mu różnorodne, a przynajmniej zmieniające się raz na jakiś czas wyzwania. Będzie wówczas działało sprawniej i lepiej wyglądało, a to są cele niemal wszystkich trenujących.

In Sport

Author:Patrycja Kłosowiak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked*

*

*