Home Sport • Ćwiczenia z kettlebell

Ćwiczenia z kettlebell

 - 

Kettlebell zyskują w Polsce na popularności. Obecnie korzysta z nich wiele osób, wśród których są nie tylko bywalcy profesjonalnych siłowni, ale także ludzie preferujący trening w zaciszu własnego domu. Bez względu na miejsce wykonywania ćwiczeń, warto rozważyć włączenie do planu treningowego zadań ruchowych z użyciem kettlebell. Odważniki te wydają się ciężkie i trudne w użyciu. W praktyce okazują się jednak bardzo pomocnym, a do tego wcale nie tak skomplikowanym narzędziem pracy nad mięśniami. Warto nadmienić, że dzięki nim można pracować nad wszystkim partiami mięśniowymi. Nawet tymi odpowiedzialnymi za utrzymanie prawidłowej postawy.

Silni, wytrzymali i dotlenieni

Tacy są właśnie trenujący z kettlebell. Jeżeli korzysta się z nich regularnie, na efekty nie trzeba długo czekać. Zdaniem wielu trenerów przyjdą one o wiele szybciej niż przy tradycyjnych ćwiczeniach z ciężarami. Kettlebell nie są jakąś specjalną nowością, nie wymyślono ich w dwudziestym pierwszym wieku, ale kilkaset lat wcześniej. Mimo to dopiero teraz zyskały w oczach szerszego grona osób trenujących amatorsko. Zapewne za sprawą ogólnego upowszechnienia aktywności fizycznej. Trening z omawianymi tutaj odważnikami łączy w sobie elementy ćwiczeń siłowych oraz kardio. Dzięki takiej optymalnej formule przekłada się on na jednoczesne wzmacnianie siły oraz wytrzymałości trenującego. Im bardziej dynamiczne są zajęcia, tym lepsza okazja do dotlenienia organizmu. A tlen to jak wiadomo cenny sojusznik w budowaniu formy i dbaniu o zdrowie. Ludzie dotlenieni są bardziej odporni, a poza tym udowodniono, że łatwiej radzą sobie ze spalaniem kalorii oraz utrzymaniem swojej wagi w ryzach.

Kettlebell dają pole do popisu

Ich popularność zapewne szybko by zmalała, gdyby nie fakt, że kettlebell dają ogromne możliwości rozwijania umiejętności oraz urozmaicania treningu. Wiele osób zaczyna od kilku prostych, niezbyt trudnych zadań ruchowych, by następnie przechodzić kolejne poziomy zaawansowania. Im bardziej skomplikowane są to ruchy, tym zapewne więcej mięśni zostanie zaangażowanych do pracy. A to przekłada się na:

  • więcej spalonych kalorii,
  • zaangażowanie większej liczby mięśni,
  • ogólne wysmuklenie sylwetki.

Z całą pewnością można zatem spodziewać się utrzymania zainteresowania treningiem z użyciem kettlebells. Wciąż powstają także nowe wariacje na ten temat, dzięki czemu wszyscy chętni mogą nieustannie próbować nowych ćwiczeń. W utrzymaniu treningu kluczowa kwestia to nie nudzić się i wciąż próbować nowych rzeczy. Wówczas aktywność pozostaje wyzwaniem, z którym mierzenie się wciąga i pozwala się wykazać zdolnościami.

In Sport

Author:Patrycja Kłosowiak